مجله بهداشت و درمان

وبلاگ بهداشت و درمان

مجله بهداشت و درمان

وبلاگ بهداشت و درمان

طبقه بندی موضوعی

۱ مطلب در تیر ۱۳۹۶ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

پروتز سینه دارای انواع و جنس‌های مختلفی است. افراد می‌توانند نوعی را برای خود انتخاب کنند که با آن احساس راحتی بیشتری دارند. یک پروتز خوب باید علاوه بر حس راحتی، ظاهر زیبایی به سینه‌های فرد بخشد و همچنین دارای کیفیت و طول عمر مناسب باشد. پروتز سینه می‌تواند به بهبود تعادل روحی و وضعیت جسمی فرد پس از جراحی برداشتن سینه کمک کند.
به طور کلی پروتز سینه به دو دسته کلی تقسیم می‌شود، انواع داخلی که در جراحی‌های کاشت سینه به منظور ترمیم یا حجیم کردن سینه استفاده می‌شود و پروتز سینه خارجی که به شکل سینه‌ی مصنوعی در زیر لباس به تقلید از شکل پستان قرار می‌گیرد. پروتز سینه خارجی در زیر لباس می‌تواند همانند یک پستان واقعی ظاهر شود. طیف گسترده‌ای از انواع پروتز سینه خارجی موجود است. برخی از آن‌ها دارای بند نگه‌دارنده هستند و برخی به پوست از طریق چسب مخصوص یا آهن‌ربا متصل می‌شوند.
هر نوع پروتز سینه نیاز به مراقبت‌های ویژه خود دارد. اگر می‌خواهید پروتز سینه شما بیشترین طول عمر ممکن را داشته باشد، باید نکات مراقبت از آن را به درستی و دقیق انجام دهید. برخی پروتزهای خارجی سیلیکونی نیاز به شستن روزانه با آب گرم و صابون دارند که پس از هر بار شست‌وشو باید با حوله کاملاً خشک شوند. برخی پروتزها دارای مواد پاک‌کننده مخصوص به خود برای شست‌وشو هستند. در صورت عدم استفاده از پروتز مصنوعی پستان باید آن را درون جعبه مخصوص خود نگه‌داری کرد. باید پروتز پستان را از مواجهه با اشیاء تیز که باعث نشت مواد درون آن خواهد شد، دور نگه داشت.

  • مریم داوودی